Geçtiğimiz günlerde SEOda rakip analizinin öneminden ve SEO analiz araçlarından bahsetmiştik. Bu rehberlerde değindiğimiz konulardan biri de alan adı otoritesiydi. SEO çalışmalarınızda alan adı otoritenizi yükseltmeye çalışmanız gerekecektir. Hem rekabette öne çıkabilmek hem de sitenizin arama motorları üzerindeki değerini artırmak için alan adı otoritesi oldukça önemli.
Bu rehberde de alan adı otoritesinin ne olduğunda ve bunu yükseltmek için neler yapabileceğinizden bahsedeceğiz.
Alan adı otoritesi (Domain Authority) nedir?
Alan adı otoritesi (AO) ya da İngilizcesiyle Domain Authority, bir internet sitesinin arama motorları üzerinde ne kadar iyi bir dereceye sahip olduğunu gösteren ve 100 üzerinden belirlenen bir ölçümleme metriğidir. Puan ne kadar yukarıda olursa, AO o kadar iyi olur.
Bu metrik, hem kendi sitenizin performansının ölçümlenmesi için hem de rakip analizi aşamasında oldukça önemli bir yere sahiptir.
Alan adı otoritesini etkileyen faktörler
Alan adı otoritesinin belirleyen bazı faktörler bulunuyor. Bu faktörlerin ne olduğunu bilmek, AOyu yükseltmek için yapacağınız çalışmalarda size yardımcı olacaktır. Bu faktörler ise şu şekilde:
- Link dağılımı ve kalitesi
- Link sayısı
- Sosyal Medyadaki aktiflik ve bahsedilmeler
- Alan adı yaşı
- Markanın aranma hacmi
Bu maddeler aslında, AOyu yükseltmek için neler yapmanız gerektiğini ortaya koyuyor olsa da, tek tek maddeler halinde neler yapmanız gerektiğini de ele alalım.
Alan adı otoritesini yükseltmek için neler yapmak gerekiyor?
Doğru yapılmış SEO çalışmaları
Öncelikle sitenizin kurulum aşamasında arama motorlarına uyumlu bir şekilde hazırlanması oldukça önemli. Arama motorlarının dinamiklerine ve algoritmalarına göre bu SEO çalışmalarını doğru bir şekilde yapmanız AOyu doğrudan etkileyecektir. SEO kontrol listesi isimli yazımıza bakarak, bu konuda neler yapmanız gerektiğine dair fikir edinebilir ve Alan Adı ve SEO isimli kategorimizdeki yazıları okuyarak, SEO çalışmalarınızı geliştirebilirsiniz.
Kaliteli içerik pazarlama çalışmaları
Site üzerinizdeki içeriğin SEOya uyumlu olmasının yanı sıra içerik pazarlama çalışmaları yaparak da bu çalışmalarınızı desteklemeniz gerekiyor. Tabii ki içerik üretirken, kaliteli ve okuyucuya bir değer katan yazılar hazırlamanız hem tüketicilerin bu yazılara daha fazla değer vermesini hem de daha çok okunmasını sağlayacaktır.
İçerik kalitenizin yüksek olması ve mümkün olduğunca orijinal içerikler üretmeniz, arama hacminizi artırabileceği gibi AOyu da artırmanıza yardımcı olacaktır. İçerik Pazarlama kategorimizdeki yazıları inceleyerek, kaliteli içerik üretimi ve içerik pazarlama hakkında bilgi edinebilirsiniz.
Link dağılımı ve link sayısı
Site içinde farklı sayfalara yönlendirmeler yapmak için linklemeler yapabilirsiniz. Ancak site içerisinde benzer sayfalara devamlı olarak link vermeye başladığınızda arama motorları bu linklemeleri değerli görmemeye başlıyor. Bu nedenle de dış kaynaklardan da linkler almanız AOyu yükseltmek için oldukça önemli bir rol oynuyor.
Yine alan adı otoritesi yüksek ve kaliteli içerik yayını yapan farklı kaynaklardan linkler almaya çalışmalısınız. Tabii ki bunu yaparken, yine yaptığınız işle ilgili olan sektörlerdeki yayınlardan ya da sitelerden linkler almanızın da önemi yüksek.
Kaliteli içeriğe sahip farklı kaynaklardan aldığınız linklerin sayısını da artırmalısınız. Farklı kaynaklardan ne kadar çok link alırsanız, arama motorları sitenizi bir o kadar değerli görmeye başlayacaktır.
Konuk yazarlık yaparak farklı mecralarda kendiniz yazılar yazabilir ve bu mecralardan kendi sitenize linkler çekebilirsiniz. Ne kadar çok kaynaktan bu tür linkler alırsanız, arama motorlarındaki değeriniz de artmaya başlayacaktır.
Sosyal Medyadaki aktiflik ve bahsedilmeler
Sosyal mecralar üzerindeki aktifliğiniz ve kullanıcıların markanızdan bahsetmesi de AOyu etkileyen faktörlerden biri. Sosyal mecralarda paylaşılan linklerin ve içeriklerin de artık arama motorlarında bir yere sahip olduğunu biliyoruz. İnternet kullanıcıları markanızla ilgili ne kadar çok paylaşım yapar ve markanızdan bahsederse, doğal olarak arama motorlarında da sizinle ilgili linklerin sayısı artacaktır ve bu da sizin alan adı otoritenizi doğrudan olumlu bir şekilde etkileyecektir.
Bunların yanı sıra sosyal mecralarda şunlara da dikkat etmelisiniz.
- Büyük sosyal mecralarda hesap oluşturun
- Profillerinizdeki linklemeleri ve açıklama metinlerini detayı bir şekilde hazırlayın
- Sosyal mecralardaki hesaplarınızın tanıtımını yapın
- Aktif bir şekilde bu mecralarda yer alın
Spam linklerden kurtulun
Spam olabilecek ya da hatalı linklemelerden kurtulmanız da oldukça önemli. Özellikle dış kaynaklardan linkler aldığınızda, bazen bilerek ya da farkında olmadan yanlış linklemeler yapılabiliyor. Yazım hatalarından ya da yanlış sitelere yönlendirmelerden dolayı bu hatalar meydana gelebiliyor.
Hatalı olan veya spam amaçlı yapılmış link yönlendirmelerini bularak bunları kaldırmanız, AOyu yükseltmenize yardımcı olacaktır. Bu tür hatalı ya da spam linklerin fazla olması, AOya ciddi anlamda zarar verebilir.
Alan adı yaşı
Alan adı yaşı da önemli bir kriter. Ancak yeni kurulan bir girişimseniz AOnuzun yükselmesi için sabretmeniz gerekecek. Birkaç aylık bir alan adının hemen yüksek bir otoriteye sahip olmasını bekleyemezsiniz. Bu nedenle, yukarıda bahsettiğimiz diğer çalışmalara odaklanmanız ve SEO yapılmış içerikler ve linklemelerle yoğunlaşmanız gerekecektir. Böylelikle, yavaş yavaş AOyu yükseltmeye başlayabilirsiniz.
SEO çalışmaları yaparken sabırlı olmak oldukça önemli. Çünkü bu yaptığınız çalışmalar hemen birkaç ay içerisinde iyi sonuçlar getirmeyebilir; fakat doğru yapıldığında uzun vadede sizin verimliliğinizi artıracaktır. Sektördeki birçok firmanın düştüğü tuzaklardan biri de ne yazık ki bu oluyor. Kısa sürede sonuç bekledikleri için, belli bir süre bu çalışmaları yapıp sonrasında vazgeçiyorlar. Ancak dediğimiz gibi, SEO çalışmalarınız uzun vadede size yarar sağlayacaktır.